כיצד לבצע הכנה נכונה למבחן מימד

כאשר אנו מדברים על מבחן מימד אנחנו למעשה מדברים על מבחן מיון וקבלה למכינות קדם – אקדמיות. חלק גדול מן האוכלוסייה אינו מכיר את מבחן מימד, הפעם הראשונה בה יוצא להם להכיר את מבחן זה היא כאשר הם ניגשים להרשמה למכינה קדם אקדמית, שם נאמר להם שעליהם לעבור מבחן מימד.
במאמר זה ריכזנו עבורכם מידע רלוונטי וחיוני בכל הנוגע למבחן מימד.

מה זה מבחן מימד?

אנשים רבים נוטים לחשוב שמבחן מימד הוא סוג של מבחן פסיכומטרי, אך מדובר בטעות, גם לא מדובר במבחן שדומה למבחני בגרות כאלה ואחרים. במקרים מסוימים, יועצי מכינות שאינם מכירים את מבחן מימד לעומק, ממליצים לאנשים להתכונן למבחן מימד דרך תרגול של ספרי מתמטיקה איתם לומדים בבית הספר או מתוך ספרי לימוד לבחינת הפסיכומטרי, גם כאן מדובר בטעות.

נושאים רבים אשר קיימים בבחינות הפסיכומטרי ובחינות הבגרות במתמטיקה אינם קיימים בכלל במבחן מימד, לכן זה יהיה בזבוז של זמן יקר להתעכב בלמידה של הנושאים הללו. יתרה מכך, ישנם נושאי מסוימים אותם תוכלו למצוא במבחן מימד אך הם אינם קיימים בבחינות אחרות, אי למידה של הנושאים הללו תוביל לאיבוד של נקודות יקרות במבחן מימד. בנוסף על כך, נושא המתמטיקה לוקח רק חלק מסוים בבחינת מימד, פחות מחמישים אחוז, בחינת מימד כוללת גם שאלות בנושא עברית ואנגלית.

קיימים הבדלים משמעותיים בין המטרה של מבחן פסיכומטרי לבין המטרה של מבחן מימד, מטרתו של המבחן הפסיכומטרי היא בעיקר לבדוק את יכולת החשיבה של הנבחן ופחות את הטכניקה שלו, לעומת זאת המטרה של מבחן מימד היא בדיוק הפוכה מזו של מבחן הפסיכומטרי. הכוונה היא שגם אם יש נושאים משותפים לשתי הבחינות, עדיין סוג השאלות יהיה שונה מאוד בכל בחינה, בדיוק בגלל הסיבה הזו, למידה למבחן מימד דרך ספרי פסיכומטרי תהיה לא אפקטיבית כלל. מעבר לכך, השאלות שנשאלות במבחן פסיכומטרי הן בעלות רמות קושי גבוהה הרבה יותר מאלו הנשאלות במבחן מימד, במקרים מסוימים רמת הקושי גבוהה באופן משמעותי.

איך אפשר להתכונן למבחן מימד?

הדרך המומלצת ביותר ללמוד למבחן מימד היא על ידי מכון הכנה למבחן, מכון הכנה למבחן מימד ידאג להכין אתכם בצורה הטובה ביותר למבחן. כחלק מתהליך ההכנה במכון הכנה למבחן מימד התלמידים לומדים את החומר הרלוונטי למבחן, לומדים שיטות יעילות שבעזרתן יהיה להם קל יותר ללמוד למבחן, כמו כן התלמידים במכון ההכנה לומדים כיצד לענות על שאלות המבחן בצורה נכונה, יתרה מכך במהלך ההכנה התלמידים עונים על מבחני מימד מלאים משנים קודמות. המטרה העיקרית של מכון ההכנה היא להוציא את התלמידים ברמת המוכנות הגבוהה ביותר למבחן.

קיימים מסלולים שונים של הכנה למבחן מימד, המסלול נקבע בהתאם לידע הקודם וליכולות של התלמיד.

מבחן מימד מתבצע דרך מחשב, כל בחינת המימד הינה בחינה ממוחשבת, הדבר היחיד של הנבחן לעשות הוא לסמן את התשובה על ידי לחיצה על העכבר. אתם לא צריכים להיות גאוני מחשבים או בעלי ידע קודם במחשבים כדי לגשת למבחן ולבצע את כולו.

אושר רביבי

אושר רביבי

הלימודים הגבוהים שלכם הם לא דבר של מה בכך, וכל כך קל ללכת לאיבוד בים של מידע...

לכן אני כאן - מי שמכיר את המערכת מבפנים, כדי לתת לכם את הפרטים הרלוונטיים שאתם צריכים כדי להתקדם לקראת ההסמכה או התואר.

ולקראת העתיד שלכם!

MITקדמים בלימודים

הלימודים הגבוהים שלכם הם לא דבר של מה בכך, וכל כך קל ללכת לאיבוד בים של מידע…

לכן אני כאן – מי שמכיר את המערכת מבפנים, כדי לתת לכם את הפרטים הרלוונטיים שאתם צריכים כדי להתקדם לקראת ההסמכה או התואר.

ולקראת העתיד שלכם!

כתבות אחרונות